A téli abroncsokat úgy tervezték, hogy +7°C alatti hőmérsékleten is megőrizzék puhaságukat. Futófelületük mély mintázata hóra és hólére van optimalizálva, a profil tömbjei pedig kialakításuknál fogva plusz vonóerő-átadást biztosítanak nedves, havas időjárás esetén. Hidegben a téli abroncs verhetetlen. További tudnivalókért olvassa el „Mi az a téli abroncs?” című cikkünket.
Amikor azonban a hőmérő higanyszála +7°C fölé emelkedik, a nyári abroncs sokkal megfelelőbb választás. A nyári abroncsok alapanyag-keveréke puhább és tapadósabb, mivel kevesebb benne a természetes kaucsuk, így enyhébb hőmérsékleten jobb tapadásra képesek mind száraz, mind vizes úton.
A magasabb gördülési ellenállás, amely jeges útviszonyok mellett a téli abroncsok pozitív tulajdonsága, melegebb időben már többet árt, mint használ, mivel fokozza a kopást és elhasználódást. Ezzel szemben a nyári abroncsok alacsonyabb gördülési ellenállása üzemanyag-takarékosabb működést tesz lehetővé.
Végül, de nem utolsósorban a nyári abroncsok melegebb időben, a téli abroncsok pedig hidegben garantálnak rövidebb féktávolságot. Ezt fontos észben tartani, ha Ön enyhébb hőmérsékleten használja téli abroncsait, vagy hidegben a nyári abroncsokat. Egyik sem lesz képes olyan hatékony fékteljesítményre, mint a kifejezetten az adott hőmérsékletre készült abroncsok.