Hol kötelező a téli abroncsok használata Európában
A téli gumiabroncsok használatával kapcsolatos törvények országonként, sőt régiónként is eltérőek. Akkor hol kötelező a téli abroncsok használata Európában? És hol ajánlott?
Hathónaponként abroncsot váltani drága mulatság, de számos országban kötelező. De vajon miért van erre szükség? Miért ne használhatnánk nyáron is téli abroncsot, vagy épp fordítva?
A legtöbb személygépjármű, szabadidő-terepjáró (SUV) és teherautó felszerelhető hólánccal. A hólánc havon és jégen nagymértékben fokozza a vonóerő-átadást, és nyári abroncsra szerelve ideiglenes megoldást jelenthet.
A korcsolyázás és a jéghoki nem véletlenül oly népszerű, hiszen nagyszerű érzés gyorsan siklani a jégen. De ha az ember autóban ül, és az utat jég borítja, akkor az már nem olyan nagy öröm.
Senki sem akar több pénzt költeni, mint amennyit kénytelen. Így érthető, ha Ön elgondolkodik azon, érdemes-e külön nyári és téli abroncsgarnitúrára beruháznia.
Az autó zárja már egy kis nedvességtől is be tud fagyni, ami nem kevés kellemetlenséget okozhat. Jó hír, hogy több módszer is létezik a befagyott ajtózár kinyitására.
Ha Ön egész évben élvezni akarja a vezetést, át kell gondolnia, hogyan készítse fel autóját a télre. A következő egyszerű lépéseket követve ezt komolyabb műszaki szaktudás nélkül is elvégezheti.
Ha a lehulló hó elborította az Ön parkoló autóját, vagy az abroncsai nem voltak a helyzet magaslatán, és az autó lesodródott az útról, előfordulhat, hogy Ön elakad a hóban.
Három jól felismerhető jegy alapján különböztethetők meg a téli gumiabroncsok a nyári gumiabroncsoktól: a téli abroncs futófelülete mélyebb, másfajta futófelületi mintázattal rendelkezik, és az oldalfalakon további jelölések is vannak.
Annak érdekében, hogy honlapunk a legjobb felhasználói élményt nyújtsa Önnek, oldalunk cookie-kat használ. További információk és a cookie beállításainak módosítása érdekében kattintson ide.