Amennyiben a kereke dísztárcsával felszerelt, távolítsa el azt, hogy hozzáférjen a kerékcsavarokhoz! Lazítsa meg a kerékcsavarokat! Amennyiben kerékőrt is használ, abban az esetben a kerékőr speciális kulcsával a kerékőr is kerüljön meglazításra! Ezután helyezze a gépkocsi emelőjét a kézikönyvben előírt emelési pont alá és kezdje el megemelni a járművet! Az emelési folyamatot addig folytassa, amíg a defektes kerék már érinti az útfelületet! Az emelés végeztével csavarja ki az összes kerékcsavart! Miután a csavarokat eltávolította, vegye le a defektes kereket a helyéről és helyezze biztonságos helyre!
A pótkereket helyezze fel a gépkocsi tengelyére úgy, hogy a kerékcsavarokat a helyükre vissza lehessen csavarni! Csavarja vissza a kerékcsavarokat, majd finoman szorítsa meg őket! Engedje le a gépkocsit az emelővel és vegye ki az emelőt a gépkocsi alól! Húzza meg a kerékcsavarokat! Meghúzáskor fordítson különös figyelmet a kerékőrre! Helyezze vissza a dísztárcsát! Vegye ki az ékeket a kerék alól és pakolja vissza az eszközöket a helyükre!
Mankókerék
A folyamat gyakorlatilag ugyan az, mint egy pótkerék esetén, de ebben az esetben is javasolt elolvasni a kézikönyvet, hiszen bizonyos esetekben felvillanhat néhány visszajelzőlámpa a műszerfalon. Miután felszerelte a mankókereket, csak maximum 80 km/h sebességgel közlekedhet, a legközelebbi gumiszervizhez.
Defektjavító készlet
Kövesse a csomagoláson feltüntetett útmutatót, hiszen az egyes defektjavítók márkánként különböznek. Annak ellenére, hogy ezen módszerrel könnyebb dolgunk van mint egy kerékcsere esetén, nem szabad elfelejtenünk, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás. A hibás gumiabroncs cseréje vagy javítása mindenképpen szükséges.
Fontos kiemelnünk, hogy a 6 mm-nél nagyobb sérüléseket már nem lehet megjavítani egy defektjavító készlet segítségével. Ilyen esetben autómentő hívása javasolt.