You are currently at our Hungary website. We also offer a wide range of products with direct customer service in many locations worldwide.
All locations

Hogyan cseréljünk abroncsot?

Melyek az abroncscsere lépései?

Amennyiben Ön egy szezonális kerékcsere előtt áll, célszerű gumiszervizhez fordulni. Ha Ön mégis úgy dönt, hogy saját maga cseréli le kerekeit, íme néhány jó tanács, melyeket biztonsága érdekében javasolt betartani.


Előkészületek

Uniroyal Tyre Swap Old-New Graphic

Mindenekelőtt győződjön meg arról, hogy biztonságos helyszínen tartózkodik, messze a forgalomtól! Abban az esetben, ha Ön forgalmas helyen kapott defektet, inkább hívjon autómentőt!

Első lépésként vizsgálja meg a rendelkezésre álló eszközeit! Defekt esetére minden gyártó különböző felszereléssel látja el a járműveit (pótkerék, mankókerék vagy defektjavító készlet). Bizonyosodjon meg róla, hogy a pótkerék az évszaknak megfelelő mintázattal és az előírt guminyomásértékkel rendelkezik!


Pótkerék

Kerékcsere előtt javasolt elolvasni a járműve kézikönyvét, így pontos információt kap arról, hogy milyen eszközökre lesz szüksége a cseréhez, és hova kell majd helyeznie az emelőt.

Szerelés előtt kérje meg az utasait, hogy szálljanak ki az autóból, majd állítsa le a jármű motorját és kapcsolja be a vészvillogót! Húzza be a rögzítőféket, majd manuális váltós járműnél tegye első fokozatba a sebességváltót, automata váltós jármű esetén pedig „P” állásba! Ékelje ki kétoldalról a defektes kerékkel ellentétes oldalon lévő kereket!

Mindig kövesse a kézikönyvben előírt utasításokat, amelyben az alábbi pontokról kap részletes leírást:

1. Pótkerék felszerelése

2. Mankókerék felszerelése

3. Defektjavító készlet használata

4. Kerékőr eltávolítása

5. Emelőkar megfelelő helye

6. Előírt guminyomásérték

7. Várható jelzőfények a műszerfalon

Amennyiben a kereke dísztárcsával felszerelt, távolítsa el azt, hogy hozzáférjen a kerékcsavarokhoz! Lazítsa meg a kerékcsavarokat! Amennyiben kerékőrt is használ, abban az esetben a kerékőr speciális kulcsával a kerékőr is kerüljön meglazításra! Ezután helyezze a gépkocsi emelőjét a kézikönyvben előírt emelési pont alá és kezdje el megemelni a járművet! Az emelési folyamatot addig folytassa, amíg a defektes kerék már érinti az útfelületet! Az emelés végeztével csavarja ki az összes kerékcsavart! Miután a csavarokat eltávolította, vegye le a defektes kereket a helyéről és helyezze biztonságos helyre!

A pótkereket helyezze fel a gépkocsi tengelyére úgy, hogy a kerékcsavarokat a helyükre vissza lehessen csavarni! Csavarja vissza a kerékcsavarokat, majd finoman szorítsa meg őket! Engedje le a gépkocsit az emelővel és vegye ki az emelőt a gépkocsi alól! Húzza meg a kerékcsavarokat! Meghúzáskor fordítson különös figyelmet a kerékőrre! Helyezze vissza a dísztárcsát! Vegye ki az ékeket a kerék alól és pakolja vissza az eszközöket a helyükre!


Mankókerék

A folyamat gyakorlatilag ugyan az, mint egy pótkerék esetén, de ebben az esetben is javasolt elolvasni a kézikönyvet, hiszen bizonyos esetekben felvillanhat néhány visszajelzőlámpa a műszerfalon. Miután felszerelte a mankókereket, csak maximum 80 km/h sebességgel közlekedhet, a legközelebbi gumiszervizhez.


Defektjavító készlet

Kövesse a csomagoláson feltüntetett útmutatót, hiszen az egyes defektjavítók márkánként különböznek. Annak ellenére, hogy ezen módszerrel könnyebb dolgunk van mint egy kerékcsere esetén, nem szabad elfelejtenünk, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás. A hibás gumiabroncs cseréje vagy javítása mindenképpen szükséges.

Fontos kiemelnünk, hogy a 6 mm-nél nagyobb sérüléseket már nem lehet megjavítani egy defektjavító készlet segítségével. Ilyen esetben autómentő hívása javasolt.

Kapcsolódó témák