A kanyarodás közbeni erőhatás az abroncs egy fontos dinamikája. Ahogy a neve is mutatja, a kanyarodás közbeni erőhatás az az oldalirányú erő, amelyet az abroncsok generálnak minden egyes kanyarodásnál. Ez az erő egyenlő a centrifugális erővel, amely, ha nem hatna ellene semmi, letérítené az útjáról a járművet. A kanyarodás közbeni erőhatás a centrifugális erő ellen dolgozik: ez teszi képessé az abroncsokat arra, hogy fordulás közben is kapaszkodjanak az útfelületbe.
Bizonyára Ön is észrevette, hogy az abroncsok alakja kanyarodáskor megváltozik. A futófelületi blokkok torzulása akkor következik be, amikor a kormányzási szög megfelelő nagyságú elülső és hátsó oldalirányú erőt generál. A balra kanyarodás közbeni erőhatás az abroncs jobbra tolódását eredményezi.
A legjobb kanyarodás közbeni erőhatást az alacsony profillal és tapadós alapanyag-keverékkel készült abroncsok fejtik ki. Ezeket az autósok általában jól reagáló abroncsokként jellemzik, ami nagy teljesítményű autók, például sportautók és szedánok esetében ideális tulajdonság. Futófelületük mintázata szorosan kapaszkodik az útfelületbe, főleg nagy sebességgel végrehajtott kanyarodási manőverek közben.
Minél gyorsabban vesszük be a kanyart, annál nagyobb nyomás kerül az abroncsokra. Ha túlhajtjuk őket, megcsúszhatunk, és elveszíthetjük az uralmat a jármű fölött. A lassítás mellett az is fontos, hogy a lehető legsimábban vegyük a kanyart. Ennek egyik módja, hogy kissé „kiegyenesítjük” az ívet oly módon, hogy a sáv teljes szélességét kihasználjuk, és a lehető legnagyobb ívben kanyarodunk. Fontos azonban, hogy a felezővonalon csak akkor haladjunk át, ha ez engedélyezett, és jól látjuk, mi jön szembe.
A kanyarhoz közeledve nézzen bele a visszapillantó tükörbe, és lassítson biztonságos sebességre. Amíg az abroncsok még egyenesen előre mutatnak, váltson alacsonyabb sebességre. Így a kanyart elhagyva már gyorsíthat is.
Kormányozza az autót simán az ívre, és finoman tegye a lábát a gázra, amikor túljut a kanyar csúcspontján. Ha lehet, kerülje a fékezést kanyarodás közben. Az abroncsoknak e nélkül is sokféle erőhatással kell megküzdeniük, így a fékezés felboríthatja az egyensúlyt, és a jármű megcsúszhat.